Laster Arrangementer
  • Dette arrangement har allerede funnet sted.

Turnéteatret i Trøndelag: EG ER VINDEN

Turnéteatret i Trøndelag kommer til Norveg i høst med forestillingen "Eg er Vinden". En gripende og sterk Fosse-oppsetning som tar opp et viktig og alvorlig tema.

Start: 25. oktober 2021 @ 19:00
Slutt: 25. oktober 2021 @ 20:10
Sted: Kystkultursenteret Norveg

Eg er vinden er skrevet av Jon Fosse, som regnes som en av vår tids viktigste forfattere. Tekstene hans er oversatt til over 50 språk og skuespillene hans er satt opp over tusen ganger over hele verden.

I Eg er vinden vender Fosse tilbake til et kjernemotiv i sitt forfatterskap: To venner som har fulgt hverandre tett, går hver sin vei. Den ene har gått bort, den andre sitter igjen og minnes. I dette stykket, som i flere av Fosses tidligere verk, kommer den første tilbake. Eller gjør han egentlig det?

Mange er berørt av selvmord på en eller annen måte, men det kan være vanskelig å snakke om det. Ved å velge dette stykket ønsker vi å favne en vanskelig og sammensatt tematikk fra teaterscenen og gjennom det bidra til at snakkes om det vanskelige. Eg er vinden tar oss med på en meningsfylt reise gjennom erkjennelser og fortvilelse, vennskap og glede flettes i hverandre, slik livet folder seg ut i et flettverk av hendelser.

Spilletid: omtrent 70 minutter (ingen pause)

Billettsalg kommer.

Jon Fosse: